(Budapest, 1926. március 22. – Budapest, 2011. március 1.)
Operaházi tag: 1947–1977
Posztumusz örökös tag (2011)
Énektanulmányait a Zeneakadémián Maleczky Oszkár és dr. Sipos Jenő vezetésével végezte, de emellett a Pázmány Péter Tudományegyetem jogi fakultásán is lediplomázott. Az Operaházban 1948-ban a Trisztán és Izolda Ifjú hajósaként debütált. Harmincéves színpadi pályafutása alatt a dalszínház egyik legfoglalkoztatottabb művésze volt. Több mint hatvan szerepet alakított, részben lírai tenor, nagyobb részben pedig comprimario-, illetve karakterszerepeket. A rendszerváltozás után úttörő szerepe volt Operabarátok Egyesületének újjáalakulásában, melynek elnöke is lett. 1990-ben létrehozta a Budapesti Operabarát Alapítványt, amelynek szintén betöltötte elnöki tisztjét. Az alapítvány az évenként megrendezett gálakoncertek bevételéből és egyéb adományokból mintegy nyolcvan fiatal énekes továbbtanulását tette lehetővé, megjelentette az Operaélet című folyóiratot, és évente jelentős összeggel támogatta az Operaház egy-egy új produkcióját.
Operaházi tag: 1947–1977
Posztumusz örökös tag (2011)
Énektanulmányait a Zeneakadémián Maleczky Oszkár és dr. Sipos Jenő vezetésével végezte, de emellett a Pázmány Péter Tudományegyetem jogi fakultásán is lediplomázott. Az Operaházban 1948-ban a Trisztán és Izolda Ifjú hajósaként debütált. Harmincéves színpadi pályafutása alatt a dalszínház egyik legfoglalkoztatottabb művésze volt. Több mint hatvan szerepet alakított, részben lírai tenor, nagyobb részben pedig comprimario-, illetve karakterszerepeket. A rendszerváltozás után úttörő szerepe volt Operabarátok Egyesületének újjáalakulásában, melynek elnöke is lett. 1990-ben létrehozta a Budapesti Operabarát Alapítványt, amelynek szintén betöltötte elnöki tisztjét. Az alapítvány az évenként megrendezett gálakoncertek bevételéből és egyéb adományokból mintegy nyolcvan fiatal énekes továbbtanulását tette lehetővé, megjelentette az Operaélet című folyóiratot, és évente jelentős összeggel támogatta az Operaház egy-egy új produkcióját.