2020. november 27-én, a Tercett-Trió tizedik adásában főként francia vagy Franciaországhoz (is) köthető zeneszerzők műveiben gyönyörködhettek a kamaraművek kedvelői. A közvetítés 20:00 órától volt látható az Opera Facebook-oldalán és az Origón.
Az Opera Kórus műsorában ismét nagy formátumú zeneszerzők intimebb hangulatú műveit hallhatták a vokális műfajok kedvelői. César Franck (1822–1890) belga származású francia zeneszerzőt és orgonaművészt kortársai beszámolója alapján a legnagyobb alázat, egyszerűség, áhítat és szorgalom jellemezte, mely zeneszerzői munkásságában is visszaköszön. Jean Racine francia drámaíró Hymne (Himnusz) című költeményére írt szerzeményét Csiki Gábor, Roska Dániel, Ollé Attila, Balás Péter (ének) és Andrássy-Neuenstein Krisztina (zongora) adta elő. Az elsősorban operáiról és balettzenéiről híres Léo Delibes (1836–1891) dalszerzői munkássága során is alkalmazta nagyon jó színházi érzékét, így kompozíciói kiválóan jelenítenek meg különböző korokat, nemzeteket és hangulatokat. Női karra írt Mélodies (Melódiák) ciklusából a Les nymphes des bois (Erdei nimfák) és Les Norvégiennes (Norvég leányok) című dalok Töreky Katalin, Lénárd Katalin, Réder Katalin, Dudovits Blanka (ének) és Szirtes Katalin (zongora) előadásában, Csiki Gábor karigazgató vezényletével csendültek fel.
Az Opera Zenekar művészei ismét nem hagyták cserben a komolyzenei csemegék kedvelőit. Gioachino Rossini (1792–1868) egyik legismertebb operája, A sevillai borbély három áriája (Lindoro szerenádja, Rosina áriája, Figaro belépője) Werner Gábor fagottra átírt változatában csendült fel Mohai Bálint, Bánfi József és Tüske Aladár tolmácsolásában. Eugène Ysaÿe (1858–1931) belga hegedűművész, karmester és zeneszerző koncertjeit egykoron olyan nagyságok látogatták, mint Liszt Ferenc. Két hegedűre írt a-moll szonátájának I. Poco lento, maestoso tételét Nagao Haruka és Dimcevski Alexandre szólaltatták meg. Hector Berlioz (1803–1869) francia zeneszerzőt is jó barátság fűzte Liszthez. Krisztus gyermekkora című oratóriumából A fiatal izmaeliták trióját Biró Zsófia Katalin és Bán Máté fuvolaművészek, valamint Borosné Szilvásy Júlia hárfaművész adták elő. A zenei kalandozást Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) G-dúr (Lodi) vonósnégyesének (K 80) I. Adagio és II. Allegro tétele egészítette ki Rajka Imola (I. hegedű), Paul Éva (II. hegedű), Babácsi Csaba (brácsa) és Balázs István (cselló) előadásában.
Rendező: Aczél András
Műsorvezető: Ókovács Szilveszter
Balettművészeink az egészségügyi óvintézkedések miatt nem tartottak próbákat, így a Tercett-Trió műsorában sem tudtak fellépni. Köszönjük megértésüket!
A közvetítés visszanézhető ITT.