A Tercett-Trió 2021. február 15-i műsorában énekkari és zenekari művészeink a 19-20. századi zeneirodalomba kalauzolták el a közvetítés nézőit Schubert, Beethoven és ritkábban hallható szerzők művein keresztül. A műsor 20:00 órától volt látható a Facebookon és az Origón.
Az Opera Énekkar legújabb válogatásában két tragikusan fiatalon elhunyt németajkú zeneszerzőtől mutatott be egynemű karokat a vokális zene kedvelőinek. A bécsi klasszicizmus utolsó mesterét s egyben a romantika első zeneszerzőjét, Franz Schubertet (1797–1828) az egyik legtermékenyebb dalszerzőként ismerjük. Több száz dala közül férfikarra komponált Widerspruch (Ellentmondás), Wehmut (Melankólia), Lied eines Kriegers (Egy harcos dala) és Gondelfahrer (A gondolás) című szerzeményeit Roska Dániel, Haraszti Zsombor, Aronescu Norbert és Forgács Péter szólaltatta meg Szirtes Katalin zongorakíséretével. Max Reger (1873–1916) karmester, zeneszerző, zongora- és orgonaművész szintén nagyon gazdag életművet hagyott hátra, melyekben a klasszikus és a barokk kompozíciós technika is felfedezhető. Hangszerkíséret nélküli négytagú női karra írt Három dal, Op. 111B című ciklusa Dunai Éva, Dévényi Judit, Forgó Eszter és Csádi Nóra előadásában volt hallható.
Az Opera Zenekar műsorában az egyik legnagyobb hatású zenszerző mellett két kevésbé ismert szerzővel is megismerkedhettek nézőink. A bretagne-i születésű Jean Cras (1879–1932) nemcsak zeneszerzőként ért el sikereket, hanem jelentős tengerészeti karriert is befutott. Műveinek szülőföldjének kultúrája mellett tengeri utazásai is ihletői voltak. Kvintett című darabjának I-II. tételét V. Menyhárt Zsuzsanna (fuvola), Szilvásy Júlia (hárfa), Gál Károly (hegedű), Lukács Attila (brácsa) és Balog Endre (gordonka) adta elő. Ernesto Köhler (1849–1907) olasz zeneszerzőt korának legnagyszerűbb fuvolistájaként ismerték, s több mint száz művet komponált kedvenc hangszerére. Grosses Kvartett, Op. 92 című szerzeményének I. tétele Rácz János, Kunszeri Márta, Molnár Krisztina és Bán Máté fuvolaművészek játékában csendült fel. Ludwig van Beethoven (1770–1826) nem szorul bemutatásra, hiszen a mai napig a leggyakrabban játszott szerzőként tartják számon. Egyik korai darabja, a c-moll vonósnégyes, Op. 18, No. 4 I. tételét Dóczi Áron (I. hegedű), Tallián András (II. hegedű), Botos Veronika (brácsa) és Miskolczi Anita (gordonka) szólaltatta meg.
A közvetítés visszanézhető ITT.