Tovább a tartalomhoz

2020. október 30-ától Tercett-Trió elnevezéssel folytatódott közvetítéssorozatunk, melyben továbbra is találkozhatnak az Opera Énekkarával és Zenekarával. Ballettművészeinket az elkövetkező hónapokban az Erkel Színház A hattyúk tava és A diótörő című előadásain, valamint az Eiffel Műhelyházban A vágy villamosában láthatják a tánc szerelmesei.

Az Opera Kórus A Francia Múzsa Szezonja számos előadásának nélkülözhetetlen szereplője, a péntek esti közvetítéssorozatban viszont most először készültek francia művekkel két olyan zeneszerző tollából, akiket elsősorban hangszeres zenéjükről ismerhet a közönség. A műsorban elhangzó vokális Gabriel Fauré-kompozíciók (Madrigal, Op. 35 és Pavane) is gyakran hallhatók szimfonikus átiratban, énekkari művészeink, Dunai Éva, Dévényi Judit, Ladjánszki László és Bagdi Tamás, valamint Andrássy-Neuenstein Krisztina zongoraművész azonban az eredeti változatot szólaltatták meg. A folytatásban Vincent D’Indy Sainte Marie Madeleine (Op. 23) című kantátája csendült fel, amelyben a zeneszerző egyedi összetételben használja mind a vokális szólamokat, mind a billentyűs hangszereket. A női karra és mezzoszoprán szólistára írt darabot Dunai Éva, Dévényi Judit, Mentes-Soós Enikő és Haris Nadin adták elő Andrássy-Neuenstein Krisztina zongorakíséretével és Erdélyi Dániel betanító karnagy harmóniumjátékával.

Az Opera Zenekar művészei négy évszázad kamarazene-irodalmának különlegességeit vonultatták fel Händeltől Bartókig. A közvetítésben hallható volt a német-orosz származású kürtművész és zeneszerző Friedrich Constantin Homilius (1813–1902) B-dúr kürtkvartettjének első két tétele Benyus János, Végh Zsolt, Tóth Balázs és Kun Gábor előadásában. Bartók Béla (1881–1945) 44 duó két hegedűre című sorozata különleges helyet foglal el a zeneszerző munkásságában, mivel ez a ciklus kifejezetten a hegedűs kamaramuzsikálás technikai-zenei gyakorlatára irányul. A műsorban a zenekar két koncertmestere, Danyilova Galina és Alexandre Dimcevski szólaltatták meg kedvenc tételeiket. Jean-Baptiste Barrière (1707–1747) korának egyik legelismertebb csellóművésze volt, XV. Lajos udvarában zeneszerzéssel és tanítással foglalkozott. A fiatalon elhunyt komponista G-dúr szonáta két csellóra című darabját Stankowsky Endre és Fejérvári János tolmácsolták a közönségnek. A norvég zeneszerző-karmester, Johan Halvorsen (1864–1935) G. F. Händel g-moll csembalószvitjének egyik zenei témájára komponált g-moll Passacaglia hegedűre és csellóra című kamaradarabját pedig Alexandre Dimcevski és Stankowsky Endre adták elő.

Az Aczél András rendezte est műsorvezetője Gyüdi Melitta volt.

A közvetítés visszanézhető ITT.