A Tercett-Trió-Trois harmadik epizódja 2020. október 9-én este 8 órától az Eiffel Műhelyház Hevesi Sándor háziszínpadán, a Facebook és az Origo élő közvetítésében ismét a nagy művészeti tárak, az Énekkar, a Zenekar és a Balett intimebb pillanataiba engedett bepillantást. A műsorban felcsendült néhány jól ismert klasszikus és pár igazi kuriózum is, amelyek segítségével képzeletbeli utazást tehettünk Debussy hajóján, mezítláb kelhettünk át egy spanyol folyón, ellátogathattunk Pontevedróba, de úti céljaink közül Meseország sem maradt ki.
Az Opera Kórus (művészeti vezető: Csiki Gábor) a német nyelvű dalköltészet szinte kimeríthetetlen tárházából ezúttal Schumann spanyol népköltészetből és románcokból táplálkozó Spanisches Liederspiel (Op. 74) ciklusát mutatta be a közvetítés nézőinek. Mitrasca Rebeka-Asztrid, Magassy Júlia, Somogyi Balázs és Aronescu Norbert énekkari művészek a szerelem sokféle arcát idézték fel Az első találkozástól kezdve: a szenvedély, az elmúlás, a melankólia, a féltékeny pletyka dallamai mind felcsendültek, de azt is megtudhattuk, hogy ha a szerelmeseknek szökniük kell, a Guadalquivir folyó mély vize sem állhatja útjukat. Zenei vezető: Erdélyi Dániel, zongorán közreműködött: Leszkovszki-Tóth Éva.
Az Opera Zenekar (művészeti vezető: Kocsár Balázs) az előző adás operaátiratai után egészen más vizekre evezett: három különböző korszak zeneszerzője és három különböző hangszercsoport szólalt meg a műsorban. Haydn G-dúr Divertimentóját (Hob. V:20) Dóczi Áron (hegedű), Bíró Tamás (hegedű) és Dóczi Péter (cselló) tolmácsolásában hallhatták a nézők, Debussy Petite suite-jének En bateau, Menuet és Cortège tételeit Novák András hangszerelésében Rumy Balázs (klarinét), Galavics Gábor (klarinét), Novák András (klarinét, Esz-klarinét), Csongár Péter (basszusklarinét) és Pálfi Csaba (basszusklarinét) adták elő, míg Tóth Péter három kisdobra komponált Zsoldos szerenád című műve igazi bravúrdarab volt az azt előadó Szente Gáspár, Tóth János és Császár András számára.
A Magyar Nemzeti Balett (művészeti vezető: Solymosi Tamás) ismét az elmúlt évek nagyszabású, a nagyvilágot is bejárt balettbemutatóiból adott ízelítőt. A Lehár Ferenc zenéjére készült A víg özvegy című balettet 2014-ben mutatta be először a társulat Ronald Hynd koreográfiájával, néhány évvel később az előadás pedig hatalmas sikerrel turnézott határainkon túl is. Valencienne és Camille pas de deux-jét Carulla Leon Jessica és Rónai András adták elő Hajnal Éva zongorakíséretével. Petipa klasszikus Don Quijotéjét Michael Messerer újította fel 2016-ban, melyet két évvel később a New York-i közönség is láthatott. A közvetítésben Kitri és Basil kettősét Cheprasova Elizaveta és Lagunov Ievgen táncolták. A műsorban egy világhírű szólószám, Saint-Saëns A hattyú halála című darabja is látható volt Tanykpayeva Aliya principál előadásában. Marius Petipa Csajkovszkij zenéjére készített Csipkerózsika-variációjában pedig a Magyar Nemzeti Balettintézet növendékét, Strbka Zsófiát láthatták a nézők. A Don Quijote, A hattyú halála és a Csipkerózsika zenei kíséretét Lakatos Özdemir Başak Dilara játszotta zongorán.
Az est rendezője Aczél András, műsorvezetője Gyüdi Melitta volt.
A közvetítés visszanézhető ITT.
Fotó: Rákossy Péter