Tovább a tartalomhoz

Az Opera Tercett-Trió-Trois-sorozatának 2020. október 23-i adásában az Opera nagy művészeti együttesei, az Énekkar, a Zenekar és a Balett az ünnephez méltó, különleges műsorral várták 20:00 órától az élő Facebook- és Origo-közvetítés nézőit.

Az Opera Kórus művészei elsőként Bartók Béla Falun című kompozícióját adták elő Szirtes Katalin zongorakíséretével és Csiki Gábor vezényletével. A LakodalomBölcsődal és Legénytánc Németh Mónika, Győrffy Dorottya és Sziklás Tünde mellett a TTT-koncerteken énekművészként első ízben bemutatkozó Andrássy-Neuenstein Krisztina tolmácsolásában szólalt meg. Az Énekkar második műsorszáma ismét egy ősbemutató volt. Phänomen (Tünemény) a címe annak a német nyelvű kompozíciónak, amelyet Csiki Gábor karigazgató a Liszt Ferenc halálának 125. évfordulója alkalmából meghirdetett zeneszerzői pályázatra írt 2011-ben Friedrich Hölderlin A Napistenhez c. versére. A művet Magyari Eszter, Máthé Evelin, Roska Dániel és Balás Péter szólaltatták meg Andrássy-Neuenstein Krisztina bravúros zongorakíséretével és a szerző vezényletével.

Az Opera Zenekar művészeiből verbuvált vonós kamarazenekar is magyar, illetve magyaros ihletésű művekkel örvendeztette meg a közvetítés nézőit. Johannes Brahms népszerű Magyar táncok ciklusából az 1., az 5. és a 6. hangzott el az esten, Liszt Ferenc II. magyar rapszódiája Wolf Péter, Bartók Béla Allegro barbaro című darabja Dénes István átiratában csendült fel Nagao Haruka, Alexandre Dimcevski, Simon Manuéla, Dóczi Áron (hegedű), Kondor Péter, Tóth Balázs (brácsa), Balog Endre, Dóczi Péter (cselló) és Boldoghy Kummert Péter (nagybőgő) előadásában.

A Magyar Nemzeti Balett újra sokszínű repertoárját csillantotta meg a műsorban. Rujsz Edit balettmester a 2020-as évet köszöntő balettfilmhez készített koreográfiát Joseph Haydn A teremtés című oratóriumának nyitányára, melynek újraértelmezett változatát Felméry Lili és Kekalo Iurii előadásában élvezhették a közvetítés nézői. A folytatásban Csajkovszkij két balettjének egy-egy részlete volt látható az esten: A hattyúk tava Tarantelláját (koreográfus: Chernakova Olga és Kirejko Dmitrij) Bobvos Oliva és Molnár Gergely Apor, a Magyar Nemzeti Balettintézet növendékei táncolták, a Csipkerózsika című mesebalett Rózsa adagióját (koreográfus: Sir Peter Wright) Melnik Tatiana, Okajima Takaaki, Radziush Mikalai, Melnyk Vladyslav és Molnár Dávid adták elő. A zárószám egy igazi csemegét tartogatott: Venekei Marianna első balettmester Sakk-Matt című fantáziája Gounod Faustjának egyik legismertebb részletére készült, Sakkot Furuhashi-Huber Inés, Mattot Darab Dénes formálta meg.