Tovább a tartalomhoz

2020. november 13-án a Tercett-Trió-Trois-sorozat újra az eredeti felállásban jelentkezett 20:00 órától a Facebookon és az Origón. Az Opera Énekkara az egyik legnagyobb olasz zeneszerző, Rossini dalaiból adott válogatást, a Zenekar két osztrák zeneköltő, Schubert és Lickl műveit szólaltatta meg, valamint ismét láthatók voltak látványos balettprodukciók a műsorban.

Az Opera Kórus műsorával Gioachino Rossini művészete előtt tisztelgett, aki 1868-ban éppen ezen a napon hunyt el. A Tercett-Trió-Trois adásában az elsősorban operáiról híres zeneszerző egy másik oldalát ismerhettük meg Avvakumovits Györgyi, Mizsei-Takács Zsuzsanna, Matyó Márió és Gyarmati Álmos énekkari művészek, valamint Szirtes Katalin zongoraművész előadásban. A többszólamú, igazi hangulatfestő Il carnevale di Venezia (Velencei karnevál), I gondolieri (Gondolások) és a La passeggiata (Séta) című dalok mellett Rossini két átdolgozása is felcsendült. Ermione című operájának Dall'oriente l'astro del giorno (Keleten kél a nappal csillaga) kezdetű kórusát dolgozta át a szerző kamaradarabként, az Armidából pedig A nimfák kórusát írta át új szöveggel, Ridiamo, cantiamo! (Vigadjunk, daloljunk!) címmel.

Az Opera Zenekar két olyan osztrák zeneszerző műveit tűzte műsorára, akik Magyarországon is tevékenykedtek. Az Esterházyak által is foglalkoztatott Franz Schubert 1816-ban fogott hozzá a vonósokra írt B-dúr trió (D 471) komponáláshoz, de csak az első tétel készült el teljes egészében, amit a műsorban Keskeny Ferenc (hegedű), Kondor Péter (brácsa) és Balázs István (cselló) adott elő. Schubert kortársa, Johann Georg Lickl, avagy Lickl János György orgonista, egyházi karnagy és zeneszerző főként egyházi muzsikájáról lett ismert, de komponált daljátékokat és kamaraműveket is, élete második felében pedig a pécsi székesegyház karnagya volt. C-dúr oboakvartettjének (Op. 26, No. 1) Andante un poco adagio és Rondo: Allegro assai tétele Baráth Nóra (oboa), Simon Manuéla (hegedű), Nagao Haruka (brácsa) és Stankowsky Endre (cselló) tolmácsolásában volt hallható.

A Magyar Nemzeti Balett romantikus és klasszikus nagybalettekkel tért vissza a közvetítéssorozatba. Adolphe Adam Giselle című balettje egyetlen társulat repertoárjáról sem hiányozhat, a műsorban Marius Petipa és Jules Perrot koreográfiájának két részlete volt látható Vágó Nelly jelmezeivel: a II. felvonás Nagy pas de deux-jét Tanykpayeva Aliya és Timofeev Dmitry, az I. felvonás Paraszt pas de deux-jét Takamori Miyu és Morimoto Ryosuke adta elő. A műsorban egy másik Petipa/Adam-balettből, A kalózból is láthattak ízelítőt a közvetítés nézői: Ruip Katica, a Magyar Nemzeti Balettintézet növendéke egy Odaliszk variációt táncolt el. Michael Messerer világhírű balettmester és koreográfus 2020 márciusában újította fel Alexander Krein zenéjére, Rományi Nóra jelmezeivel a Laurencia című balettet a társulat számára. A II. felvonás Pas de six eleganciával teli részletét Cottonaro Gaetano és Palumbo Valerio, a tüzes FlamencóFöldi LeaLecarpentier Leo és Taran Dumitru előadásában élvezhették a nézők.

Az est rendezője Aczél András, műsorvezetője Gyüdi Melitta volt.

A közvetítés visszanézhető ITT.

Fotó: Berecz Valter