Bátori Éva énekművészi tanulmányait a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen és a Wiener Staatsoper stúdiójában végezte. Nemzetközi bemutatkozása keretében első szerződése Lipcsébe szólította, ahol elsősorban Mozart operák szerepeiben állt színpadra. Ebben az időszakban a MDR német televízió teljes da Ponte ciklust rögzített közreműködésével. Pályája 1995-ben Kölnben folytatódott, ahol az olasz repertoárral bővült szerepköre: a legcsodálatosabb olasz operai hősnőket alakította, Pillangókisasszonytól Aidáig. Párhuzamosan debütált az Egyesült Államokban, Toscaként, Neddaként és A Nyugat lánya Minnie-jeként. Meghívásoknak tett eleget Seattle-ben, Floridában, Philadelphiában, amerikai vendégszerepléseit pedig egy csodálatos koncert koronázta a New yorki Avery Fischer Hallban. Többször járt Japánban bécsi opera- és zenekari társulatokkal és a Magyar Állami Operaház produkcióival. A kínai Pekingi Operát a bécsi Staatsoper Figaro házassága című Mozart-produkcióval nyitották meg, amelyben a Grófné szerepét énekelte óriási sikerrel. Külföldön töltött évei alatt a nemzetközi operaélet legnagyobb rendezőivel és karmestereivel dolgozott együtt. Több fesztiválnak is visszatérő vendégeként szerepelt, mint például a Bregenzi Ünnepi Játékok, ahol Michaela szerepét alakította, illetve St. Margarethenben az Otello Desdemonáját. Hazatérve Magyarországra, Richard Strauss operái és a szláv repertoár várta. Legendás előadásoknak volt szereplője, úgy mint a Vidnyánszky Attila rendezésében bemutatott Jenufa, Marton Évával, vagy Kovalik Balázs Elektrája. Az elmúlt években az operairodalom kuriózumaiban volt elsősorban látható például Prokofjev: Tüzes angyal vagy Reimann: Lear című operájában. Gyönyörű koncertek fűződnek nevéhez, mint Liszt: Szent Erzsébet legendája Kocsis Zoltánnal, vagy Richard Strauss: Négy utolsó ének a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarával. Szívügye a kortárs magyar zeneirodalom interpretálása, az elsők között nevezik meg e repertoár hiteles előadójaként.
Bátori Éva Érdemes és Kiváló művész. 2019-ben kapott állami kitüntetése összefonódik Puccini A nyugat lánya című operájának főszerepében nyújtott teljesítményével. Minnie az operairodalom egyik legnagyobb kihívást jelentő szoprán szerepe, melyet egybehangzó szakmai és nézői vélemények szerint egészen kivételes énekesi teljesítménnyel és elsöprő színészi játékkal adott elő.
Díjak és elismerések:
Kiváló Művész (2019)
Érdemes Művész (2005)
Melis György-díj
Oláh Gusztáv-emlékplakett
Székely Mihály-emlékplakett
Főbb szerepek:
Mozart: Così fan tutte – Fiordiligi
Puccini: Pillangókisasszony – Cso-cso-szan
Verdi: Aida – Aida
Puccini: Tosca – Tosca
Leoncavallo: Bajazzók – Nedda
Puccini: A Nyugat lánya – Minnie
Massenet: Manon – Manon Lescaut
Mozart: Figaro házassága – Grófné
Bizet: Carmen – Micaëla
Verdi: Otello – Desdemona
Janáček: Jenůfa – Jenůfa (R: Vidnyánszky Attila)
Csajkovszkij: Anyegin – Tatjana (R: Kovalik Balázs)
Liszt: Szent Erzsébet legendája (V: Kocsis Zoltán)
R. Strauss: Négy utolsó ének (Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara)
Vajda: Karnyóné – Karnyóné
Verdi: Don Carlos – Erzsébet királyné
Giordano: Andrea Chénier – Maddalena
Mozart: Don Giovanni – Donna Elvira
Csajkovszkij: Pikk dáma – Lisa
Sosztakovics: Kisvárosi Lady Macbeth – Katyerina Izmajlova
R. Strauss: Elektra – Chrysothemis
R. Strauss: A rózsalovag – A tábornagyné
R. Strauss: Arabella – Arabella
Petrovics: Shakespeare daloskönyv (Bátori Évának dedikálva)