Kristine Opolais egyike a legkeresettebb szopránoknak a világ színpadain. Megalapozott hírnevével a világ legjelentősebb énekes-színésznői közé tartozik. Opolais énekelt a Metropolitan Operában, a bécsi, a berlini és a müncheni Staatsoperben, a milánói Scalában, a zürichi Operaházban és a Londoni Királyi Operaházban. Olyan híres karmesterekkel dolgozik együtt, mint Daniel Barenboim, Sir Antonio Pappano, Sir Simon Rattle, Sir Mark Elder, Andris Nelsons, Fabio Luisi és Kirill Petrenko.
Kristine Opolaist világszerte ünnepeltté tették a Metropolitan Operában énekelt főszerepek (Pillangókisasszony, Manon Lescaut, Bohémélet, Ruszalka), hiszen ezen előadások premierjei a Met Live in HD mozisorozat keretein belül számos országban megtekinthetőek voltak. Opolais 2018-ban az Angelica nővért is énekelte, ezt a szerepet korábban már felvette lemezre is énekelte az Orfeo kiadóval. 2014-ben történelmet írt a Metben: két szereppel debütált 18 órán belül. Kiemelkedő alakítást nyújtott a Pillangókisasszony címszerepében, a másnapi matiné előadáson már a Bohéméletben énekelt – ezt az előadást nem mellesleg világszerte élőben közvetítették.
Opolais szereplései a Londoni Királyi Operaházban – ahol úgy harangozták be, mint „napjaink vezető Puccini szopránja” (The Telegraph) – magukba foglalják a Tosca, a Manon Lescaut és a Pillangókisasszony címszerepeit. 2012 óta meghatározó kapcsolatot ápol a müncheni Staatsoperrel, ahol Martin Kušej rendezésében debütált Ruszalkaként. További szerepei voltak Münchenben a Manon Lescaut, a Pillangókisasszony, Tatjana az Anyeginből, Margerita a Mefistofeléből és Vitellia a Titusz kegyelméből.
A művésznő koncerteken is gyakran fellép: közreműködött a Gulbenkian zenekar újévi koncertjén Oksana Lyniv vezényletével, 2023 februárjában visszatért egy gálakoncert keretében a Lett Nemzeti Opera színpadára. A Philharmonique du Luxembourg Zenekar évadzáró „Viva Verdi” szabadtéri koncertjén Gustavo Gimeno vezényletével együtt énekelt a világhírű baritonnal, Thomas Hampsonnal.
Opolais a közelmúltban a Manon Lescaut címszerepét a hamburgi Staatsoperben is énekelte, a bolognai Teatro Comunaléban Adriana Lecouvreur-ként debütált. A Theater an der Wienben Toscát énekelt, majd visszatért a drezdai Semperoperbe a Pillangókisasszony címszerepére Omer Meir Wellber vezényletével. Ez utóbbi szerepében debütált Marina Abramović 7 Deaths of Maria Callas című produkciójában a Teatro di San Carlóban is.
Opolais szólókoncerteket is adott, valamint vendégénekesként közreműködött többek között a BBC Promson, a Baden-Baden Festspielhausban, a Müpában, a Musikvereinban, a salzburgi fesztiválon, a Royal Concertgebouw-ban, a muscati Royal Opera House-ban, a Tanglewood fesztiválon és a Carnegie Hallban. Fellépett a Berlini Filharmonikusokkal, a Gewandhausorchester Leipziggel, a Concertgebouworkesttel, a Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunksszal, a Filarmonica della Scalával és a NHK Symphony Orchestrával. A közelmúltban megjelentetett diszkográfián egy baden-baden-i előadáson Toscát énekli a Berlini Filharmonikusokkal, Sir Simon Rattle vezényletével.