(Hódmezővásárhely, 1932. december 4. – Budapest, 1991. november 7.)
Operaházi tag: 1957–1959, 1964–1991
Posztumusz örökös tag (2012)
A legsokoldalúbb operaházi művészek egyike, Oláh Gusztáv óta az egyetlen, aki nemcsak tervezőként, hanem rendezőként is irányította egy-egy opera színre vitelét. Az Operaházhoz 1957-ben, a Színművészeti Főiskola rendező szakának elvégzése után került segédrendezőként. Néhány, a Nemzeti Színházban és Szegeden eltöltött év után 1964-től haláláig az Operaház rendezője, díszlet- és jelmeztervezője, 1989-től vezető tervezője. Első jelentősebb operai tervezése a Falstaff 1966-os színre viteléhez kapcsolódik, mely egészen 1993-ig műsoron volt. Hasonlóan hosszú széria jutott az 1971-es Rózsalovagnak is osztályrészül. Makai Péter legharmonikusabb munkái azok voltak, melyeket nemcsak tervezőként, hanem rendezőként is jegyzett, mint az Ariadné Naxosz szigetén, a Szöktetés a szerájból, a János vitéz és A cigánybáró. Bár elsősorban rendezőnek tekintette magát, az 1980-as évektől már csak tervezőként dolgozott.