(1875–1952)
Olasz kritikus, színműíró és librettista. Veronában született, fő tevékenységi területe az újságírás volt. 1894-ben az Adige (Verona), 1899-ben pedig a Tempo (Milánó) drámakritikusa lett. 1903-ban elvállalta a Corriere della sera szerkesztését, melynek egészen haláláig egyben drámakritikusa is volt. 1906 és 1924 között a La lettura folyóirat szerkesztőjeként dolgozott, amely pozícióban Giuseppe Giacosa volt elődje. Ez a tény valószínűleg kedvező benyomást tett Puccinira, amikor a Turandot (1926) szövegén dolgozó Giuseppe Adami munkatársának kiválasztásáról volt szó. Írt emellett öt komédiát, egyet velencei dialektusban, valamint Umberto Giordano Madame Sans-Gêne (1915) c. operájának szövegét. 1934-ben Ludovico Rocca számára készítette el az Il Dibuk librettóját. Számos operettet lefordított, mint például Ivan Caryll The Duchess of Danzig c. művét. Sok éven át Turno álnév alatt gyermekversek írójaként volt híres. Milánóban hunyt el.
Olasz kritikus, színműíró és librettista. Veronában született, fő tevékenységi területe az újságírás volt. 1894-ben az Adige (Verona), 1899-ben pedig a Tempo (Milánó) drámakritikusa lett. 1903-ban elvállalta a Corriere della sera szerkesztését, melynek egészen haláláig egyben drámakritikusa is volt. 1906 és 1924 között a La lettura folyóirat szerkesztőjeként dolgozott, amely pozícióban Giuseppe Giacosa volt elődje. Ez a tény valószínűleg kedvező benyomást tett Puccinira, amikor a Turandot (1926) szövegén dolgozó Giuseppe Adami munkatársának kiválasztásáról volt szó. Írt emellett öt komédiát, egyet velencei dialektusban, valamint Umberto Giordano Madame Sans-Gêne (1915) c. operájának szövegét. 1934-ben Ludovico Rocca számára készítette el az Il Dibuk librettóját. Számos operettet lefordított, mint például Ivan Caryll The Duchess of Danzig c. művét. Sok éven át Turno álnév alatt gyermekversek írójaként volt híres. Milánóban hunyt el.